7/5/14

Cuélebre culebrón sali d'esi cuevón

Aquella nueche  la lluna restallaba nel cielu como si fuera'l mesmu sol y na sienda qu'esguilaba al cantu'l cuélebre, les mostayes y xardones facíen solombra.
Cuando llegaron a ver el furacu qu'amosaba la peña yera media nueche, aguantaron aconeyaos esperaron lo que toos conocíen dende neños y naguaben dende zancañones:
" na primer lluna de primavera
que nun cuaye  ñeve nel Castiellu
ha cuspir la peña un culebrón
que curia ayalgues del rei marnuetu
y a Marina, la fía  de so"
El cuélebre esnalaba sele alredor del picu castiellu, dempués d'abociar al asomar de la cueva con un voz roncu y llargu. Aquella yera la señal,  los dos collacios salieron del abellugu y entamaron esguilar la peña puro. Xuntaron el so destín con un cordel y pasu ente pasu subieron per un seu que cada medios pasos amosaba allá abaxo los cantos afilaos que frañaríen cualesquier cuerpu que cayera.
L'aire xiblaba y revolvía les guedeyes. Apretando'l cuerpu contra la peña ganaron el furacón mentantu víen alloñase al cuélebre escontra la lluna, teníen la nueche per delantre pa topar les ayalgues y la princesa.
Con una lámpara d'aceite entraron pisando sable que paecía marín, al pocu, llegaren a una salona grande onde les parés rellumaben con rubíes y zafiros. Enllenaron los bolsos d'ellos mentantu siguíen más y más fondo, per otru pasiellu llegaren a otra sala enllena de monedes y pieces d'oru, tantes que paecíen la mar entero. Llevantando la lámpara, columbraron nel mediu una peña llana onde s'asitiaba una figura delgada y enclicada, coles guedeyes tapando-y la cara y vistía con un paxellu finu de llinu. Nun miró pa los rapazos, namás esperó.
Allancando hasta les rodíes ente les monedes y pieces d'oru allegáronse a la peña de la princesa; la llienda dicía que pa salvala había que la llevar cuando nun tiviera'l cuélebre, y que podíen llevase tantes ayalgues como'l pesu de la moza, nin un plizcu más. Unu de los mozos coyóla en cuellu pa perpesala glayándo-y al otru que nun yeren más de seis arrobes, mentantu la sacaba pel pasiellu alantre, l'otru apañó nun sacu'l tesoru. Na boca la peña aparáronse pa tirar el sacu ya iguar l'afuxida, los mozos miráronse
- ¿calculasti'l pesu de los piedres que pañamos pa entrar?
- nun pue ser muncho, home
 Foi entós cuando ella faló:
- ¿braeramente queréis salvame del mio esconxuru?
- Sí -glayaron al tiempu coles manes enllenes de zafiros y rubíes
Entós esllumáron-y los güeyos con una lluz mariello y abrió la boca pa soltar un glayíu nel que namás s'entendía "vuelvi, mante, vuelvi a lliberanos"
D'esmenu escurecióse la lluz de la lluna qu'entraba na cueva, sintiéronse unos esnalotios y los caniles tarazaron la carne blandio de los mozos.
Bebiendo'l sangre, el culebrón convirtióse ellí mesmu nun mozu altu y guapu, y ella bebiólo tamién tastando la llibertá pa desfacer el encantu del rei marnuetu. Yá yeren llibres.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Equí pues facer los tos comentarios